Nieuws

Culinary Innovator Awards: Gault & Millau is méér dan zomaar een gids

Vanavond, maandag 28 mei, heeft Gault& Millau zijn Culinary Innovators Awards voorgesteld. Meer dan duizend bedrijven en personen hadden zich kandidaat gesteld in een van de negen categorieën.

Meer dan eens bewijst Gault&Millau dat het méér is dan zomaar een restaurantgids in boekvorm. Zoals managing director Marc DECLERCK, niet te verwarren met de gelijknamige journalist die ook wel eens in ons magazine opduikt, zet G&M al enkele jaren in op vernieuwing en verbreding.

Zo is G&M al enkele jaren consulent voor Tomorrowland en vorige week kon je nog op onze website lezen hoe G&M ook samenwerkt met voetbalclub RSC Anderlecht. Voor wie dat zou gemist hebben, klik hier.

En vandaag werden voor de derde keer de Culinary Innovators Awards uitgereikt, waarvoor liefst 1000 personen en bedrijven zich hadden ingeschreven. Binnen de organisatie van G&M is een team voortdurend op zoek naar innovatieve ideeën en producten, met een eigen internetplatform om die te delen met alle geïnteresseerden.

“Met ons Culinary Innovators project willen we actief meewerken aan de toekomst van de gastronomie. We brengen on- en offline de belangrijkste actoren uit onze sector samen: chefs, producenten, academici, leveranciers, ondernemers en klanten. We verrijken elkaars inzichten en streven naar innovatie binnen deze sector, zowel op gastronomisch, technologisch, financieel, commercieel als organisatorisch vlak.” aldus Dries TACK, Business Development Director Gault&Millau.

Bij de laureaten een aantal oude en nieuwe bekenden. Zo zijn we stiekem toch wel trots dat een van onze Ambiance Clubleden, Luc DE LAET, met z’n Butcher’s Store de award kreeg voor de entrepreneur of the year.

Ook méér dan bekend voor de lezers van ons magazine: de North Sea Chefs! Zij krijgen de Institution Award. Proficiat, Filip Claeys, Danny Huygebaert en co!

Ook de Restaurant Philosophy Award stippen we met plezier aan: die werd gewonnen door René MATTHIEU, de chef van het Luxemburgse restaurant La Distillerie. Deze sterrenchef verschijnt in ons komend nummer, in de winkel over enkele dagen, met een adembenemend recept in de Mastercooks-serie.

De Education Award ging naar Het bord van morgen, een samenwerking van de VRT en De Tijd, waar ook Seppe NOBELS aan meewerkte.

De Marketing Award gaat dan weer naar Callebaut, met hun roze chocolade, de veel besproken Ruby RB1. Toegegeven, daar is totaal geen link met onze magazine, maar hey: ‘t is chocolade!

We overlopen even de vier andere laureaten:
Event Award: Food Paradise Day
Product Award: Disposables.bio
Sustainability Award: Eatmosphere
Digital Award: Foodpairing.com

Laat een commentaar na

Misschien bent u ook geïnteresseerd in