Coca-Cola lanceert met hard seltzer eerste alcoholische drankje op Belgische markt

Coca-Cola lanceert deze maand voor het eerst in België een alcoholisch drankje. Topo Chico Hard Seltzer kan je omschrijven als bruiswater met alcohol en een extra smaakje. In de VS is de hard seltzer al lang populair en in Nederland valt het sinds november eveneens in de smaak. Nu is ook ons land aan de beurt. Het drankje is verkrijgbaar in Belgische supermarkten, vanaf deze zomer ook in geselecteerde horecazaken.

De Amerikaanse frisdrankgigant The Coca-Cola Company breidt zijn portfolio in België voor het eerst uit met een alcoholisch drankje: Topo Chico Hard Seltzer. Het drankje zal verkrijgbaar zijn in drie smaakvarianten: Cherry Acai, Tangy Lemon Lime en Tropical Mango. In de Verenigde Staten, op de Latijns-Amerikaanse markt en bij onze noorderburen zijn de hard seltzers met een alcoholpercentage van 4,1% alvast een groot succes bij jong en oud. Nu nemen ze ook in ons land de proef op de som.

Hard seltzers, harde hype, harde regels

Met de nieuwe variant springt Coca-Cola mee op de kar van de hard seltzers die in Amerika al een ware hype zijn. Eentje die momenteel overwaait naar Europa. Hard seltzers zijn drankjes op basis van koolzuurhoudend water, natuurlijke aroma’s en alcohol. De nieuwe verfrissing wint aan populariteit onder een groot aantal consumenten. Het drankje zelf leent zich perfect voor warme zomerdagen die de nodige verkoeling kunnen gebruiken. “Het ideale zomerdrankje”, klinkt het bij Coca-Cola.

Toch lieten enkele critici zich ontvallen dat alcohol met een fruitig smaakje de drempel om al vroeger alcohol te consumeren zou kunnen verlagen. Het bedrijf wil daarentegen bewust inzetten op verantwoord alcoholgebruik en hanteert daarvoor strikte marketingrichtlijnen. Met de lancering van de hard seltzer mikken ze hoofdzakelijk op een doelgroep vanaf 20 jaar en ouder. Dat laten ze ook duidelijk doorschijnen in hun communicatie. “Als bedrijf dat ook drankjes verkoopt voor minderjarigen weten we dat we een grote verantwoordelijkheid hebben”, verzekert woordvoerster Aline Lemaire aan RetailDetail. “We gaan dan ook een strikt marketingbeleid voeren dat het onderscheid tussen de alcoholische en niet-alcoholische drankjes zeer duidelijk maakt.”

Topo Chico Hard Seltzer is geïnspireerd op het 125 jaar oude merk Topo Chico. Dit is bruiswater dat populair is als mixer bij mixologen en bartenders in de VS en Latijns-Amerika. Hier maakt Coca-Cola een eigen mix van door er drie verschillende aroma’s en een klein percentage alcohol aan toe te voegen. Die varianten zijn vanaf nu te verkrijgen in Belgische supermarkten. Later deze zomer bestel je de drankjes ook in een aantal geselecteerde horecazaken.

Bron: Belga

Zelf zin gekregen in hard seltzers? Shop je favoriete hard seltzers via Apéroshop

LEES OOK:

Bijzondere brunchbar verovert Gent: ‘Bij Privacy hangen er overal spiegels en camera’s’

Je zou ook graag

Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website maakt net zoals de meeste websites gebruik van cookies. Via deze cookies verzamelen wij en derde partijen informatie over uw bezoek en interesses. Op deze manier is het mogelijk om het gebruik van onze site te analyseren, de inhoud van de website te personaliseren, u relevante advertenties te tonen en sociale media functies te integreren. Zo houden we het voor u op elk moment interessant.

Centraal in ons cookiebeleid staat respect voor uw privacy. Via de link “Meer informatie” onderaan verneemt u welke cookies we gebruiken en kan u specifiek instellen voor welke doeleinden u cookies aanvaardt.

Door meteen verder te gaan naar onze website, geeft u toestemming voor alle cookies en een optimale surfervaring.

Bedankt voor uw vertrouwen en veel plezier!