Hoe zorg je ervoor dat je restaurant viraal gaat op sociale media?

[spb_blank_spacer height=”30px” width=”1/4″ el_position=”first”] [spb_blank_spacer height=”30px” width=”1/4″ el_position=”first”] [spb_text_block animation=”none” animation_delay=”0″ simplified_controls=”yes” custom_css_percentage=”no” padding_vertical=”0″ padding_horizontal=”0″ margin_vertical=”0″ custom_css=”margin-top: 0px;margin-bottom: 0px;” border_size=”0″ border_styling_global=”default” width=”3/4″ el_position=”last”]

Je houdt ervan of je haat het, maar sociale media hebben een grote impact op restaurants. Kijk maar eens naar de wereldberoemde Salt Bae of het kleurrijke Sketch in Londen. En hoewel heus niet iedereen er fan van is, wanneer je ‘sociale media’ op de juiste manier gebruikt kunnen ze op lange termijn een handige marketing tool worden voor je zaak. 

Steeds meer mensen grijpen naar hun smartphone wanneer ze op zoek zijn naar een nieuwe plek om te gaan eten. Fundera – een online website voor zelfstandigen – stelde onlangs een interessante infographic op die aantoont waar de meeste Instagrammers naar op zoek zijn in een restaurant.

Uit hun studie blijkt dat 69% van de millennials een foto neemt van hun eten vooraleer ze er effectief aan beginnen. Het goede nieuws? Steeds meer millennials gaan uit eten, dat betekent dat je hier als restaurateur op kunt inspelen. Een online account is zeker een mooi visitekaartje, 30% van de jongeren beweert dat ze sneller een restaurant kiezen met aantrekkelijke socials.

Als het op fine dining aankomt dan zien we dat sushi, steak en zalm de meest gedeelde gerechten zijn.

Maar welke gerechten krijgen aandacht op Instagram? Meestal zijn het populaire gerechten die er online uitspringen. Italiaans werkt altijd goed, we zien dat pizza en pasta veel worden gedeeld. Als het op fine dining aankomt dan zien we dat sushi, steak en zalm de meest gedeelde gerechten zijn.

Wil je een tikkeltje extra gaan? Geef je Instagram populariteit dan een boost doormiddel van je decor. Neon lichten doen het meestal goed, maar ook een kleurrijk decor scoort, zie bijvoorbeeld Sketch Londen. Goede belichting en oog voor detail zijn ook niet overbodig en zullen op lange termijn de vruchten afwerpen.

Of je nu voorstander bent of niet, gratis reclame is altijd mooi meegenomen. En natuurlijk blijft lekker eten het allerbelangrijkste, maar indien dat ene neonlicht je bijkomende reservaties oplevert kunnen we enkel maar zeggen: hang het op en laat Instagram de rest van het werk doen.

[/spb_text_block] [spb_blank_spacer height=”30px” width=”1/4″ el_position=”first”] [spb_blank_spacer height=”30px” width=”1/4″ el_position=”last”]

Je zou ook graag

Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website maakt net zoals de meeste websites gebruik van cookies. Via deze cookies verzamelen wij en derde partijen informatie over uw bezoek en interesses. Op deze manier is het mogelijk om het gebruik van onze site te analyseren, de inhoud van de website te personaliseren, u relevante advertenties te tonen en sociale media functies te integreren. Zo houden we het voor u op elk moment interessant.

Centraal in ons cookiebeleid staat respect voor uw privacy. Via de link “Meer informatie” onderaan verneemt u welke cookies we gebruiken en kan u specifiek instellen voor welke doeleinden u cookies aanvaardt.

Door meteen verder te gaan naar onze website, geeft u toestemming voor alle cookies en een optimale surfervaring.

Bedankt voor uw vertrouwen en veel plezier!